Skip to main content

Refik Halit Karay Memleket Hikayeleri


MEMLEKET HIKAYELERI HAKKĐNDA YAZĐLANLAR
Ben edebiyata biraz meraklıyımdır. Eskiden bu merakım estetiğin sınırı içinde kalırdı, simdi biraz daha derine gidip kitaplardan yazarlarına, yazarlardan devirlerin zihniyetine ve toplumların davranıslarına doğru uzanmak ister. Meselâ çok eskiden büyük üstad Refik Halid'in Memleket Hikâyeleri'ni, sadece bir güzel yazı okumak keyfi katkısız bir edebi zevk için hatmetmistim, simdi onları yeniden okuyor ve her birinde, o edebi keyfin ötesinde, bambaska hazineler kesfediyorurn.Bana onlar, vatan Anadoln'nun yarım asır içinde değisen ve değismeyen davranıslarına en keskin ısığı tutuyor. Onlar sayesinde üstad Refik Halid'in öze varmaktaki büyük kudretine ve zamanı yenen essiz görüs ve anlayısına bambaska bir idrakle hayran oluyorum.Bana o hikâyeler, bugün, Anadolu'nun insan ve cemiyet hayatı hakkında yazılmıs ve yazılaçak en azametll psikoloji ve sosyoloji eserlerinden daha etraflı, daha derin, daha dolu ve daha gerçek geliyor. Öyle sanıyorum ki, bu hikhyeleri okumadan Anadolu'yu anlamanın, anlatmaya baslamanın imkânı yok. Bavuluna kamerasına,not defterini, Mahmut Makal ve Fakir Baykurt'un eserlerini doldurarak Anadolu'yu kesfe hazırlananlara, haritaya bakmadan ve yola çıkmadan önce, o yarım asırlık Memleket Hikâyeleri'ni okumalarını tavsiye ederim. Ne yalın söyleyeyim, ben insanları iyi anlatan ve sevdiren edebiyatın taraflısıyım.Hâdiselere ve zamana, asıl o duru kafa ve engin insan askıyle yazılmıs eserler dayanabiliyor da,ondan.Prof. Sabri Esad SIYAVUSGIL 1964 Türk endüstrisi yenidir ve son yıllarda kurulmustur. Daha bir isçi problemi yokken Refik Halld 1920 de yayınladığı Memleket Hikâyelerinde - bu hikaye kitapta 1909 tarihini tasımaktadır - Ilk sosyal hikâyeyi yazdı.Refik Halid'in Memleket Hikâyeleri'nde ulastığı yüksek sanat örneğine bir daha erisilmemistir. Dil,üslup ve edebi yönden bugün de asılamayan bu hikayeler modern Türk Edebiyatının en güzel mahsulleridir.Profesör Otto SPIES Bonn 1963 Refik Halid'in Memleket Hikâyeleri'nde yer'alan Yatık Emine, Cer Hocası, Sari Bâl vesaire Anadoluyu ve orada yasayan yerli tipleri özel havası içinde o zamana kadar görülmemis bir canlılık ve aydınlıkla bize tanıtır.Bunlar hep bizim hayatımızın hikâyeleridir.


Popular posts from this blog

OĞUZ SAYGIN HAFIZA TEKNIKLERI ILE BEYIN GÜCÜNÜ GELIŞTIRME

Öğrencilik yıllarımdan beri, içimde çok büyük kaynakların olduğuna inanıyordum. Ancak, geçen uzun yıllar boyunca bu kaynaklara ulasmanın yollarını bulamamıstım.Hafıza eğitimi ile tanıstığımda, aradığım kaynaklara giden aracı bulduğumu hissettim. Hafıza eğitiminde sağlamıs olduğum hızlı ilerleme, kendime olan özgüvenimi inanılmaz derecede artırdı. Her geçen gün, içimdeki büyük kaynaklara ulastığımı hissediyor ve çalısmalarımı daha da hızlandırıyordum. Bu çalısmalar sonucunda edindiğim bilgileri insanlara seminerler yoluyla aktarmaya basladım. Đstanbul'da ve Anadolu'nun birçok kentinde verdiğim sayısız seminerler sonunda hafıza eğitimi ile ilgili bir CD çıkarmaya karar verdim. Bu CD ülke çapında büyük bir ilgi gördü.Bir hafıza seminerim sırasında tanıstığım Ahmed Cemil Bey veiki oğlu Abdullah ve Muhammed'in hafıza eğitimi ile ilgiliçoközel çalısmalar yapmaları ve bu ise gönül vermeleri beni çok etkiledi. Abdullah ve Muhammed'le ülke çapında yapmıs olduğumuz basarılı ça

NLP Değişim için Beyninizi Kullanın - Richard Bandler

Dünyaya gelmeni annen ve baban istediler. Bu onların işiydi.Ama yaşamak senin işindir. Sana pek çok şey öğreteceğiz ama yaşamayı öğrenmeyi sana bırakacağız. Onu tek başına öğreneceksin. Bu kitabı sana yazılmış mektuplar olarak oku. Şimdi değil, ilerde okuyacaksın, henüz beş yasındasın ama 2000 yılında on dört yaşında olacaksın.Okuduğun zaman belki kendi hayatını bulacaksın, belki o zamanlar nelerle uğraşmışlar diyeceksin. Ama bir zamanlar birinin senin hayatını düşündüğünü, senin geleceğini düşündüğünü anlayacaksın. Bu da o birine yetecektir. Hep ne güzel, yaşıyorum diyebilmeni diliyorum. Sevgim hep bütün insanların olacak... ÜCRETSİZ iNDİR BEKLEMEDEN İNDİR

SANAYA ROMAN RUHSAL BÜYÜME YÜKSEK BENLIĞINIZ OLABILIRSINIZ

Bir ruhsal rehber ve öğretmen olan Orin'e on yılı askın bir zamandan beri kanallık (medyumluk) etmekteyim. O bize, bir ısık varlık olduğunu ve biz büyük bir değisim ve uyanıs sürecinden geçmekte olduğumuz için burada bulunduğunu söylüyor. O, bizim Yüksek Benliklerimizle aynı boyutta bulunduğunu ve amacının kısmen de, Yüksek Benliği-miz'i, dünya hayatımızda tezahür ettirmemize yardım etmek olduğunu söylüyor. Orin'i daima çok bilge ve sefkatli bir varlık olarak tanıdım. Onun bana ve baskalarına öğütleri kendi Yüksek Benli-ğimiz'le ve iç bilgeliğimizle bağlantı kurmamızda bize yardımcı oluyor. Ben Orin'e kanallık ettiğim zaman, meditas-yona benzer bir sükûn hali içinde olurum ve o zaman onun benim aracılığımla akıpgelen rehberliğinin bilincindeyimdir. Onun rehberliğini, benim düsüncelerimin yanı sıra akıp gelen bir düsünceler ırmağı olarak algılarım ve onunla iki farklı bilinç akımına sahip olduğumuzun da farkmdayımdır. Kanallık ettiğim sırada kendimi ısık banyosu