Yöntem Üzerine Konuşma’nın 1. ve 2. bölümlerinde Descartes’ın neden bir yöntem arayışı içine girdiğini, bu yönteminin neleri başarabileceğini ve aydınlanmaya giden yoldaki ışıltıları gördük. Kitabın 3.bölümü, bu yöntem arayışının arka planında yatan “ahlak problemi”ni irdelemektedir. Descartes, daha önce de ifade ettiği gibi “bina”ları yıkıp tekrar yapacak ve böylece açık-seçik olarak, oturduğu binanın sarsılmaz bilgisine sahip olacaktır. Bu çaba içerisinde kuramda çözülmemiş sorun şüphesiz filozofu askıda bırakacak, güçlükler çıkaracaktır. Ancak yaşama ve eylemlere dair, çözülmemiş sorular ise filozofu daha fazla rahatsız edecek, hatta tedirgin kılacaktır.
Öğrencilik yıllarımdan beri, içimde çok büyük kaynakların olduğuna inanıyordum. Ancak, geçen uzun yıllar boyunca bu kaynaklara ulasmanın yollarını bulamamıstım.Hafıza eğitimi ile tanıstığımda, aradığım kaynaklara giden aracı bulduğumu hissettim. Hafıza eğitiminde sağlamıs olduğum hızlı ilerleme, kendime olan özgüvenimi inanılmaz derecede artırdı. Her geçen gün, içimdeki büyük kaynaklara ulastığımı hissediyor ve çalısmalarımı daha da hızlandırıyordum. Bu çalısmalar sonucunda edindiğim bilgileri insanlara seminerler yoluyla aktarmaya basladım. Đstanbul'da ve Anadolu'nun birçok kentinde verdiğim sayısız seminerler sonunda hafıza eğitimi ile ilgili bir CD çıkarmaya karar verdim. Bu CD ülke çapında büyük bir ilgi gördü.Bir hafıza seminerim sırasında tanıstığım Ahmed Cemil Bey veiki oğlu Abdullah ve Muhammed'in hafıza eğitimi ile ilgiliçoközel çalısmalar yapmaları ve bu ise gönül vermeleri beni çok etkiledi. Abdullah ve Muhammed'le ülke çapında yapmıs olduğumuz basarılı ça...