Felsefe derslerinde karşımıza çıkan güçlüklerden birisi de bilhassa ruhiyatta, ahlâkta, bediiyatta, hattâ kısmen mantıkta, hâdiselerin tasnif ve tavsifinden sonra, onları şümullü bir nokta etrafında toplıyan nazariyeleri anlatmaktadır.Çünkü her filozofun hâdiseleri izah şekli kendi mezhebine ve bu da meydana geldiği tarihî ve binaenaleyh içtimai âmillere bağlıdır. Bunlar hakkında en muhtasar malânıatı olmıyan talabeye onların bir cüzü olan nazariyeyi hakkile ve tamamile anlatmak imkânsız olmasa bile, imkândan pek çok uzak bulunmaktadır. Mustafa Namık Küçük Felsefe Tarihi Bir de programı ikmal etmek zarureti her hangi bir bahis üzerinde fazlaca durmağa engel olmaktadır. Bu güçlükler bizzat derslerimde görüldüğü ve bunun IÇIM İstanbul Erkek lisesinde serbest mesai saatlerinde bunun imkân derecesinde izalesine çalışddığı gibi, benden her kaide çok kıymetli olan aziz arkadaşlarımın talebesi ipin. da^et olunduğum imtihanlarında da bilfiil önümüze çıknuşur.Programlarımızın hemen harfiyen alındığı Fransız liselerinde başkaca felsefe tarihinin muhtasarca okunmasıve banlarla muvazi olarak meşhur filozofların eserlerinden bühassa ayrılmış metinlerin gösterilmesi, o memleket gençleri için bu mahzurları ortadan kaldırmakta ise de, uzun senelerin zarurî neticesi olarak memleketimizin felsefe edebiyatı, bilhassa bunun tedrisi bîr noktadan gençüğe hitap eden kısmı, pek ziyade yoksul bulunmaktadır.îşte bu ihtiyacı gidermek için ilk tabı ruhiyat, mantık ve ahlâk eserlerimde kendisinden istifade ettiğim «Pierre Janet* den bu eseri naklettim. Ancak talebe tarafımdan anlasümaz derecede muhtasar olan yerlerinde onların delâletüe ve el birliğUe bazı tafsilât ilâve etmeğe mecbur haldim.Bunun için talebelerimden Mahbube ve Kerime Hanımları miyar ittihaz ettim. Ayni usulü ahlâk kitabvnda da tatbik etmiştim. Mustafa Namık Küçük Felsefe Tarihi Noksan ve müphem görülen ibare-1ère tamamlayıp izah ettim. Bu yolda görülecek meziyetler*istikbale namzet olan bu genç arkadaşlarındır.Maksadım, memleketin bütün maddî ve manevî faaliyetlerini yarın ellerine alacak olan gençliği düne nisbetle daha yüksek görüşlü, daha geniş malûmattı ve beynelmilel hayata d&ha kuvvetli intibak etmiş, insaniyet çerçevesinde millî varlığa daha olgun sarılmış olarak yetiştirmektir. Mustafa Namık Küçük Felsefe Tarihi Bu eser ve arkasından gelecek diğr kardeşleri, gecelerin karanlığında, genç yoldaşlar için, velmki en zayıf olsa bile, bir ışık hizmetini görürse, sahibine ne mutlu!
Öğrencilik yıllarımdan beri, içimde çok büyük kaynakların olduğuna inanıyordum. Ancak, geçen uzun yıllar boyunca bu kaynaklara ulasmanın yollarını bulamamıstım.Hafıza eğitimi ile tanıstığımda, aradığım kaynaklara giden aracı bulduğumu hissettim. Hafıza eğitiminde sağlamıs olduğum hızlı ilerleme, kendime olan özgüvenimi inanılmaz derecede artırdı. Her geçen gün, içimdeki büyük kaynaklara ulastığımı hissediyor ve çalısmalarımı daha da hızlandırıyordum. Bu çalısmalar sonucunda edindiğim bilgileri insanlara seminerler yoluyla aktarmaya basladım. Đstanbul'da ve Anadolu'nun birçok kentinde verdiğim sayısız seminerler sonunda hafıza eğitimi ile ilgili bir CD çıkarmaya karar verdim. Bu CD ülke çapında büyük bir ilgi gördü.Bir hafıza seminerim sırasında tanıstığım Ahmed Cemil Bey veiki oğlu Abdullah ve Muhammed'in hafıza eğitimi ile ilgiliçoközel çalısmalar yapmaları ve bu ise gönül vermeleri beni çok etkiledi. Abdullah ve Muhammed'le ülke çapında yapmıs olduğumuz basarılı ça...